آوریل 9, 2020

نحوه ایجاد تیم بازاریابی دیجیتال نهایی

دیجیتال بازاریابی را تغییر داده است. از نظر فرآیندها ، استراتژی ها و دسترسی های گسترده ، فناوری های دیجیتال فرصت ها و چالش های جدیدی را ایجاد کرده اند.

در نتیجه ، بخش بازاریابی اکنون قطب فعالیت است. از تولید سرب گرفته تا مدیریت جامعه و ارزش مشتری ، بازاریابان متعهد شده اند که در بسیاری از مراحل قیف درگیر و تأثیر بر مشتریان باشند. هیچ کار ساده ای برای حتی پیشرفته ترین تیم ها نیست.

موفق ترین مشاغل دیجیتال می دانند که بازاریابی باید در کانون فعالیت ها قرار داشته باشد و در رشد و موفقیت یک تجارت نقش اساسی داشته باشد.

با توجه به فن آوری های جدید ، سازمانها چگونه باید تیم های بازاریابی خود را ساختار دهند تا بهترین نتیجه را از دنیای دیجیتال بگیرند؟

اگرچه فناوری برای پیشرفت تحول دیجیتال یکپارچه است ، اما مهمترین عناصر موضوعات سازمانی و عملکردی هستند. تیم های بازاریابی باید به این موارد توجه کنند تا دید تحول آمیز رشد کند. تیم بازاریابی مدرن امروز باید افراد ، فرایندها و شرکای خود را ساختاربندی و تراز کنند.

مردم

در عصر دیجیتال ، تیم ها و نقش های جدید ایجاد می شوند در حالی که دیگران در حال از بین رفتن هستند. به منظور سازگاری با تغییر مجموعه های مهارت ، توسعه حرفه ای ، آموزش و فرهنگ به عنوان بخشی از استراتژی مردم بسیار مهم است.

ساختار تیم بازاریابی شما در کنار تخصص عملکردی به شما امکان می دهد تیم ها را مطابق کارکردهای شغلی مشترک سازماندهی کنید. سپس بازیکنان C-suite می توانند به عنوان ارکسترتر عمل کنند و کارمندان با انواع مختلفی از تمرکز را جمع کنند. این به عنوان Orchstrator Model معروف است. با ظهور رسانه های اجتماعی و دیجیتال ، برای اثربخشی این مدل ، باید تخصص بازاریابی را به بخش هایی از “فکر کردن” ، “احساس” و “انجام” دسته بندی کنیم.

تام دو بائر ، مدیر شریک Invisible Puppy ، نشان می دهد که برای کار این مدل امروز ، زمینه های تخصصی زیر ضروری است:

     

  • بینش و تجزیه و تحلیل: ارائه بینش بازار ، مشتری ، محصول و کانال در زمینه بازاریابی و فروش برای هدایت تصمیم گیری مبتنی بر تحلیلی.
  •  

  • تجربه مشتری و نوآوری در بازاریابی: مسئول شناسایی بخش های مشتری ، استراتژی های تجربه مشتری و نوآوری بازاریابی متمرکز بر مشتری برای حمایت از بازاریابی “مشتری اول”.
  •  

  • استراتژی و برنامه ریزی بازاریابی: مسئول تنظیم استراتژی بازاریابی ، برنامه بازاریابی سالانه ، بودجه سالانه و تقویم تبلیغات سطح بالا بر اساس اولویت بندی است.
  • برنامه ریزی

     

  • عملیات بازاریابی: بازوی اجرای بازاریابی که مدیریت برنامه عملکردی متقابل ، مدیریت آژانسها ، مدیریت ابزارهای بازاریابی ، تعالی فرآیند ، چاپ و تحقق و گزارش دهی را ارائه می دهد.
     
  • فناوری بازاریابی: افزایش پیچیدگی فنی بازاریابی دیجیتال به تخصص نیاز دارد که هم بازاریابی و هم فناوری بازاریابی را در بر بگیرد.

سازماندهی تیم شما با تخصص در این روش می تواند اشکالاتی داشته باشد. یکی از بزرگترین چالش های تجاری امروز ، مسئله سیلوها است که منجر به تاکتیک های چند منظوره و استراتژی های کوچک می شود که به عنوان یک کل منسجم در کنار هم کار نمی کنند.

راه حلی برای این امر ، بازاریابان به شکل T است که دانش گسترده ای از چند تاکتیک دیجیتالی ، با تخصص های عمیق در یک یا دو دارند. این امر می تواند با استخدام افراد جدید مناسب یا آموزش و پرورش استعدادهای داخلی انجام شود. این می تواند برای کارمندان که همکار متمرکز و مؤثر هستند ، موثر واقع شود.

راه حل

پردازشها

همانطور که در بالا گفته شد ، همکاری یک عنصر اساسی در بازاریابی مدرن است. اگر بخواهند تغییر و آزمایش را تحریک کنند ، بخش ها باید برای همکاری مشترک باز باشند. برخی از تیم ها فرآیندهای چابک را به کار می گیرند تا بتوانند سیلوهای سازمانی را فلج کنند و گردش کار را به سرعت انجام دهند.

ساختار بخش بازاریابی شما با استفاده از یک استراتژی داده ، روشی مؤثر برای ورود تیم های شما به دنیای مدرن و دیجیتال است. داده ابزاری نوین انقلابی است که بینش و رشد را ایجاد می کند. فعال کردن دسترسی آزاد به داده ها ، می تواند تیم های با صرفه جویی در داده را تقویت کند.

بازوی بینش بازاریابی گوگل ، فکر کنید با گوگل ، سه مدل را برای تیمهای بازاریابی مبتنی بر داده ارائه می دهد:

     

  • الگوی تعالی مرکز: یک کارشناس دیجیتال (یا تیم) مرکزی تمام دستورالعمل ها و فرآیندها را تنظیم و مستند می کند. خوب برای شرکت هایی که نمی توانند از هر گروه تجزیه و تحلیل تیم پشتیبانی کنند.
  •  

  • مدل تیم توزیع شده: تحلیلگران در تیم ها و مکان های مختلف شرکت تعبیه شده اند. به مدیریت ارشد اجازه می دهد تا بدون نیاز به داده های ریز مدیریت ، بر نظارت متمرکز شود.
  •  

  • مدل توپی و گفتاری: ترکیبی از دو مدل قبلی ، برای سازمانهایی که بودجه و زیرساخت کافی دارند. هماهنگی بین بخش ها و مدیریت مرکزی را تشویق می کند.

علاوه بر این ، در آغوش گرفتن داده ها می تواند به بازاریابی همیشه کارآمد منجر شود. از این گذشته ، تیم های بازاریابی با عملکرد بالا سه بار هستندبه احتمال زیاد در استراتژی بازاریابی خود از هوش مصنوعی استفاده می کنند.

استفاده از داده های مشتری از این طریق به تیم ها اجازه می دهد تا در هر مرحله از سفر کاربر شخصی سازی کنند. علاوه بر این ، الگوریتم ها می توانند در مخازن وسیع و غیرقابل تحمل داده ها همبستگی پیدا کنند و از آنها برای پیش بینی رفتارهای مشتری ، ترجیحات و تجربیات مورد نظر استفاده کنند.

با افزایش انتظارات مشتری با هر پیشرفت فناوری جدید ، تیم های بازاریابی موفق باید از طریق نوآوری از طریق داده ، از منحنی منحرف شوند.

مشارکت کنندگان

یک ساختار شخص ثالث سیال برای کمک به تکامل تیم بازاریابی مهم است. بسیاری از آژانس ها و مشاوره ها با تیم های بازاریابی برای راهنمایی افراد خود و تبدیل روند کار همکاری می کنند ، در حالی که سایر شرکت ها شرکای خود را رها می کنند و روی مهارت در خانه تمرکز می کنند. در نهایت ، این در مورد دستیابی به انعطاف پذیری به منظور حفظ یک سفر صاف مشتری است.

آماندا رندل ، سابق CMO در HSBC توضیح می دهد که چه اتفاقی می افتد وقتی یک شریک خارجی توانایی انطباق خود را از دست می دهد: “در تجربه من ، اکثر آژانس ها قادر به ایجاد فن آوری و خلاقیت نیستند. آنها هنوز هم به جای فرصت مشتری با اجتماعی به عنوان یک ابزار مبارزات انتخاب می کنند. به این دلیل است که آنها سفر کامل مشتری را درک نمی کنند و فکر می کنم این مسئله به یک مشکل واقعی تبدیل شده است. اگر آژانس ها راه حل های وسیع تری برای در نظر گرفتن کل سفر مشتری به ما نیندازند ، می بینید دامنه آژانس های تبلیغاتی باریک تر می شود. “

خلاقیت

با سازماندهی بخش بازاریابی خود در طول سفر مشتری ، می توانید مطمئن شوید که راه حل های بازاریابی شما هیچ چیز مهمی را از دست نمی دهند. در این ساختار ، بخش از بخشهایی تشکیل شده است که هریک توسط یک شخص سرشناس اداره می شود و درک گسترده ای از استراتژی ها و تاکتیک های مختلف در دسترس دارد. نقش آنها این است که یک پروژه را مختصر و بهترین راه حل را در یک کمپین یکپارچه پیدا کنند. این به معنای استفاده از ترکیب کاملی از مجموعه های مهارت است – به جای اختصاص یک کانال واحد برای حل مشکل ، که سیلوهای را تقویت می کند.

این استراتژی بدین معنی است که رشته های مختلف در کنار هم کار می کنند و به همه اعضا امکان می دهد احساس اعتبار و تأیید کنند و از سلسله مراتب غیرمستقیم بین مهارتها خودداری کنند. این خیابان همچنین فرصت خوبی برای پرورش کارمندانی است که علیرغم تخصص خاص خودشان ، نشانه هایی از همکار بودن قوی را نشان می دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله برخی از راه های آزمایش شده و آزمایش شده برای تیم های بازاریابی موفق در دنیای دیجیتال مورد بررسی قرار گرفته است. البته چگونگی ساختاری برای کسب بهترین نتیجه در نهایت به نیازها و خواسته های شرکت شما بستگی دارد.

همانطور که دیدیم ، هم ترازی در کنار تخصص عملکردی یکی از متداول ترین انواع ساختارهای سازمانی است. در حالی که خطر ایجاد سیلوها را به همراه دارد ، استفاده از لیست تام دی بائر به شما اطمینان می دهد که تخصص تیم شما زمینه های لازم برای یک بخش بازاریابی مدرن را در بر می گیرد. جفت کردن این لیست از مهارتها برای کارمندان T شکل و همچنین آموزش استعدادهای فعلی در همکاری و ارتباط ، همچنین به ایجاد یک محیط خصمانه برای سیلوهای کمک خواهد کرد.

علاوه بر این ، در دنیای دیجیتال ، استراتژی داده بسیار مهم است. ساختار بخش بازاریابی شما در طول یک استراتژی داده ، مورد توجه مهمی در وضعیت امروز جو است. و اگر توانایی های خود را دارید ، توسعه ظرفیت هوش مصنوعی شما به شدت توصیه می شود تا عملکرد بازاریابی و تجربه مشتری خود را هدایت کنید.

سرانجام ، سازمانها به دلیل پیشرفت فناوری مجبورند از محور بودن محصول تا مشتری محور تکامل یابند. بنابراین مهم است که نحوه تعامل تیم بازاریابی شما با سفر مشتری را در نظر بگیرید. ساختار بخش شما در طول سفر مشتری می تواند مؤثر باشد و وابستگی شما به فروشندگان شخص ثالث مانند آژانس ها را کاهش دهد. با این وجود ، به برنامه ریزان برنامه های ماهر و توجه دقیق به استراتژی L&D و برنامه آموزش کارمندان خود نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که شما همکاران خوبی دارید و رهبران متمرکز بر نتایج.

مشارکت کننده