فوریه 25, 2020

نحوه تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال

آیا شما یک فارغ التحصیل ، بازاریاب سنتی سنتی یا یک کارآفرین باهوش فناوری هستید که برای یک تغییر شغلی هیجان انگیز آماده هستید؟ آیا می خواهید در زمینه ای مملو از فرصت های نامحدود یادگیری و پتانسیل رشد سریع شخصی باشید؟

باهوش

اگر آماده هستید که به یک حرفه ای بازاریابی دیجیتال با تقاضا تبدیل شوید ، در جای مناسب قرار دارید.
دیجیتال

با پیش بینی دو میلیون شغل تا سال ۲۰۲۰ فقط در انگلستان و افزایش استفاده از اینترنت – هرگز زمان بهتری برای شروع یک حرفه جدید به عنوان بازاریاب دیجیتال وجود نداشته است!

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال ترکیبی از تمام تلاشهای بازاریابی است که یک شرکت از طریق رسانه های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان بالقوه مانند وب سایت ، ایمیل ، موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی استفاده می کند. بازاریابان با دستگاههایی مانند تلفن ، تبلت و لپ تاپ با مصرف کنندگان ارتباط برقرار می کنند. این شامل درک اینکه مشتریان بالقوه شما به چه صورت آنلاین خواهند بود ، از چه وسیله ای برای اتصال استفاده می کنند و ملاقات آنها در آنجا است.

بازاریابی دیجیتال با همتای سنتی خود متفاوت است زیرا کمپین های بازاریابی سنتی روی فروش کالای مشتری تمرکز دارند. بازاریابی دیجیتال بر ارائه ارزش برای مشتریان بالقوه جایی و زمانی که آنها به آن احتیاج دارند تمرکز دارد. هدف از تلاشهای بازاریابی دیجیتال این است که آنچه را که یک فرد می خواهد یا به آن نیاز دارد در زمان و مکان مورد نظر خود در مقابل آنها قرار دهد.

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح چتر است و مشاغل تخصصی زیادی در این صنعت وجود دارد که شامل سئو ، مدیریت رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا ، داده ها و تجزیه و تحلیل ها و PPC برای نامگذاری چند مورد می باشد.

بازاریابی محتوا

مهارت های لازم برای کار در بازاریابی دیجیتال توسط تخصص

بهینه سازی موتور جستجو (سئو)

افراد به دنبال اطلاعات در مورد گوگل و سایر موتورهای جستجو هستند. بهینه سازی وب سایت ها برای به صورت ارگانیک در موتورهای جستجو جنبه اساسی بازاریابی دیجیتال است. درک چگونگی ادغام کلمات کلیدی در محتوا ، تغییر متن alt ، جمع آوری Backlink ها و موارد دیگر بخش های اساسی این استراتژی است.

Backlink

مدیریت رسانه های اجتماعی

اجرای فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، پینترست و LinkedIn جنبه دیگری از بازاریابی دیجیتال است. شما باید بتوانید پیروانی را به خود جلب کنید و با آنها در یک سطح که برای آنها معنی دارد ، درگیر شوید. درک عمیق از اینکه چه کسی از چه بسترهای مختلفی استفاده می کند و چه زمانی به هدایت فعالیت های رسانه های اجتماعی شما کمک می کند.

شما می خواهید از داستان سرایی خلاقانه استفاده کنید تا روندهای مربوطه را منتشر کنید. انجام این کار شامل تحقیق نه تنها در مورد مخاطبان شما بلکه در مورد آنچه در حال حاضر به آنها علاقه مند هستند نیز می باشد. این یک جنبه سریع از بازاریابی دیجیتال است که نیاز به مدیریت پایدار و توانایی فکر کردن روی پاهای شما دارد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا کار بزرگی است. به عنوان یک ، شما هم متفکر خلاق هستید و هم تحلیلگر داده. شما برای ایجاد محتوا از طریق سیستم عامل های چندرسانه ای از هر دو مهارت استفاده می کنید تا علاقه مخاطبان خود را جلب کنید تا آنها بیشتر به شما مراجعه کنند – که در نهایت منجر به ایجاد مکالمه بیشتر می شود.

داده و تجزیه و تحلیل

درک گوگل Analytics یک ضرورت است. یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال نسبت به روشهای متداول بازاریابی ، اندازه گیری آن است. شما باید بتوانید از مهارت های خود برای تفسیر کدام یک از موفقیت های بازاریابی استفاده کنید. معیارها می توانند پیچیده باشند ، اما قادر به استفاده از آنها برای ترسیم تصویری از مخاطب هدف خود و آنچه در آنها ایجاد انگیزه می کند ، ابزارهایی برای مقیاس بندی کمپین های خود و افزایش سود کلی خواهید بود.

پرداخت هر کلیک (PPC)

در جاهایی که سئو روی ترافیک ارگانیک تمرکز دارد ، PPC معادل تبلیغاتی است که حمایت مالی می کند. بازاریاب دیجیتال به کلمات کلیدی پیشنهاد می کند که هنگام جستجو تبلیغ شما در لیست آگهی های پرداخت شده ظاهر می شود. شخص در این نقش مسئولیت هدایت ترافیک به وب سایت را برعهده دارد و بازاریاب دیجیتال مشخص می کند مشتری یک بار در آنجا چه اقداماتی انجام می دهد. برای کاهش هزینه تبلیغات و افزایش ROI نیاز به تجزیه و تحلیل داده ها دارد.

چگونه می توانیم به یک بازاریاب دیجیتال تبدیل شویم

گذشته از مهارت های حرفه ای و تحصیلات شما ، بازاریابان دیجیتال نگرش خاصی به میز می دهند. آنها مبتکر و رهبر فکر هستند. اگر می خواهید یکی باشید ، باید مانند یک نفر فکر کنید. بهترین روش برای انجام این کار ، یادگیری از آنها است.

یک دوره کارآموزی بگیرید

اگر تازه کار را شروع کرده باشید ، کارآموزی می تواند به شما در کسب تجربه و گسترش نمونه کارها کمک کند. نزدیک بودن به سایر متخصصان صنعت ، شما را در معرض دیدگاههای مختلف بازاریابی دیجیتال قرار می دهد و به شما در تعیین اینکه ترجیح شما کدام است کمک می کند.

تجربه

رهبران فکر را دنبال کنید

بازاریابان دیجیتال امروز می فهمند که این رشته در چنین شرایطی در حال رشد استخوردند که اسرار صنعت به اشتراک نمی گذارد و باعث ایجاد رقابت و یا گرفتن تجارت نمی شود. بسیاری از بازاریاب های دیجیتال نه تنها به شما می گویند چه کاری انجام داده اند ، بلکه مطالعات موردی را با شما در میان می گذارند که به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام داده اند. آنها را تماشا کنید ، به آنها گوش دهید ، برای ایمیل های خود ثبت نام کنید.

شبکه ، شبکه ، شبکه

شما می خواهید یک بازاریاب دیجیتال باشید ، بنابراین به جایی بروید که بازاریاب های دیجیتال هستند و با آنها صحبت کنید. در کنفرانس های شبکه شرکت کنید یا برای گروه های آنلاین ثبت نام کنید. غالباً ، از این مکانها به وجود می آیند که فرصتهای غیر منتظره به وجود می آیند ، و می توانند تجربیات یادگیری خوبی باشند.

همیشه در حال به روزرسانی باشید

هرچه خوب باشید ، باید تلاش کنید تا بهتر باشید. و اگر کاری وجود دارد که باید روی آن کار کنید ، هیچ چیزی مانع از تسلط آن نیست. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، شما همیشه در حال ارتقا مهارت های خود هستید ، و کمبود دوره ها ، کتاب های الکترونیکی و وبینارها هم به صورت رایگان و هم به منظور کمک به شما در حفظ مهارت های خود وجود ندارد.

انتقال به نقش در بازاریابی دیجیتال

اگر مدرک چهار ساله یا تجربه ای در هر زمینه ای دارید ، تا زمانی که علاقه ی زیادی داشته باشید می توانید انتقال به نقشی را در بازاریابی دیجیتال انجام دهید.

چند شغل با مهارت که به خوبی ترجمه خواهد شد شامل موارد زیر می شود:

     

  • روزنامه نگار
  •  

  • معلم
  •  

  • نویسنده
  •  

  • تحلیلگر داده
  •  

  • سردبیر روزنامه
  •  

  • چاپگر بازاری
  •  

  • فروش
  •  

  • مدیریت خرده فروشی
  •  

  • Blogger

افکار نهایی

اگر می خواهید یک بازاریاب دیجیتال باشید ، علاوه بر مهارت های فنی ، آموزشی و حرفه ای مورد نیاز ، باید انگیزه ، جاه طلبی و اشتیاق واقعی به تجارت داشته باشید.

شما باید بدانید که تلاشهای دیجیتال مارکتینگ درمورد آنچه می توانید برای مشتری انجام دهید ، نه آنچه می خواهید برای مشتری بفروشید. اگر این به نظر می رسد کار رؤیایی شماست ، یادگیری را امروز شروع کنید .