فوریه 25, 2020

اثر مثبتی که ورزش تایچی برای سلامت قلب دارد | ورزش

اثر ورزش تایچی بر سلامت قلب

بیماریهای قلبی ، عروقی از اساسی ترین علل مرگ و میر در جوامع بشریه و مقابله با عوامل خطر ساز این بیماریها می تونه از اساسی ترین اقدامات سازمانهای بهداشتی در جهت کاهش مرگ و میر تلقی شه . یکی از مهمترین عوامل خطر ساز واسه بروز بیماریهای قلبی عروقی، کم تحرکی و نبود فعالیت فیزیکی مناسبه که در قرن حاضر با پیشرفت تکنولوژی واختراع شکلای جور واجور ماشین آلات و وسایل صنعتی شدیدا بر گستردگی این مشکل اضافه شده .از دیر باز به ورزش به عنوان یه روش درمانی و یکی از راه های پیشگیری از بروز بیماریها ، خصوصاَ بیماریهای قلبی ، عروقی توجه شده.

اثر مثبتی که ورزش تایچی واسه سلامت قلب داره

محققان دانشگاه شانگهای چین با انجام پژوهشی مروری به این نتیجه رسیدن که انجام ورزش تایچی و بقیه ورزشای سنتی چینی مثل این می تونه واسه بیماران قلبی به درد بخور باشه.
به خاطر انجام این مطالعه، مروری بر ۳۵ تحقیق که ۲۲۰۰ نفر از ۱۰ کشور در اون حضور داشتن، انجام شد.

محققان به این نتیجه رسیدن، بین آدمایی که مریضی قلبی دارن، انجام ورزشای کم خطر مثل تایچی علاوه بر کاهش فشارخون و سطوح کلسترول بد خون، چربیای غیرسالم خون رو هم کم می کنه. انجام این جور ورزشا هم با بهبود کیفیت زندگی و کاهش افسردگی در میان بیماران هم مؤثره. تمرینات تنفسی ورزش تایچی هم اینکه می تونه به سالم موندن ریه و بهبود جریان گردش خون در بدن کمک کنه.

ورزش تایچی در رده ورزشای رزمی نرم و داخلی قرار داره و باعث می شه تا عضلات بدن با انجام تمرینات نرم و ساده، انعطاف پذیر و قوی شن. تمرینات و نرمشای تای چی چوان با حرکات کنه، آروم، و معمولاً به صورت گروهی هنگام صبح انجام می شن. کارشناسان این ورزش فکر می کنن که تمرینات تای چی به صورت دسته جمعی، اثر بهتری نسبت به تمرینات فردی اون داره.

اما ورزشای تایچی تا حد بالایی اندازه ضربان قلب، سطح تناسب اندام هوازی و یا امتیاز سلامت عمومی رو بهبود نبخشیدند. به گفته محققان، فواید فیزیکی و روانی این نوع ورزشا بر بیماران باید از راه دلایل علمی تعیین شه. رابطه گفته شده در این تحقیق وجود رابطه دلیل و معلولی رو شامل نمی شه.
این تحقیق در مجله "Journal of the American Heart Association" منتشر شده.

اثر مثبتی که ورزش تایچی واسه سلامت قلب داره

۵۳
منبع : ایسنا-/ف

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *