جولای 10, 2020

اثرات استرس بر بدن و راه های درمان از دیدگاه طب سنتی | طب ایرانی

اثرات استرس بر بدن و راه های درمان از دیدگاه طب سنتی

یه محقق طب اسلامی اثرات استرس بر بدن و راه های درمان از دیدگاه طب سنتی رو توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, آیت الله ضیایی درباره استرس گفت: علائم شروع استرس رو که نشون دهنده استرس شخصه میشه احساس اضطراب، تحریک پذیری، بی قراری، ضرب گرفتن انگشتان، تکون دادن زیاد دست و پا، حملات وحشت زدگی، احساس خُرد شدگی، نداشتن انرژی، پُرخوری یا کم خوری گفت.

علل ایجاد استرس

به گفته آیت الله ضیایی خودخوری، درگیری ذهنی و فشار روانی، مصرف زیاد گوشت قرمز (مخصوصاً گوشت گاو) و غذاهای سرخ شده، مصرف شیرینی جات غیر طبیعی مانند شیرینیای قنادی، کمبود ویتامین B5, کمبود پتاسیم، کمبود منیزیم، نکته سنجیای بیجا، داشتن توقّعات بیجا و انتظارات بیجا از بقیه، عاقّ والدین، نبود دید و بازدید با فامیل, اهمیت بیشتر از اندازه به کار، داشتن کارای استرس زا مانند رانندگی، صندوق داری بانک، کارای مدیریّتی و…، لباس تنگ پوشیدن، کفش تنگ پوشیدن، زیا دبودن گرمای محیط یا گرمای هوا, تمسخر و تحقیر به وسیله بقیه و… از عوامل بروز استرسه.

اثرات سوء و بد مریضی استرس روی بدن

این محقق طب اسلامی گفت: کلا می گیم مریضی استرس موجب ایجاد بیماریای پوستی می شه، مانند: لکه هایی روی پوست (مثل مریضی بَهَق یا مشکی شدن پوست)، کاهش قدرت باروری، جوش زدن، میگرن، مشکلات گوارشی، مانند ترش کردن، مشکل در خواب، مشکلات قاعدگی مانند: نامنظمی قاعدگی، قاعدگی شدید و قطع قاعدگی, فرسودگی سیستم ایمنی بدن که علامت استرس شدید است، کسائی که زیاد مبادرت به عملای ترمیمی پوست و زیبایی می کنن که نشانۀ استرس زیاد اونا هستش، بعضی وقتا حالت بی حوصلگی و بعضی وقتا حالت کثیر الشک و بعضی وقتا حالت وسواسی داره، ریزش مو به نوع سکه ای، کم خوری استرسی یا پُرخوری استرسی.

راه های درمان استرس

ضیایی ادامه داد: آدمایی که دچار استرس هستن در وعده صبحونه شیر تازۀ گاو کم چرب با عسل زعفران یا عسل عناب بخوره. مصرف سبزی جات (جعفری، ترخون، مرزه، پونه، نعنا، آویشن، ریحان، کاهو بدون سُس)، میوه جات (گلابی رسیدۀ شیرین، لیموشیرین، میوۀ شاه بلوط (فندق کوهی)، خوردن سیب قرمز رسیدۀ شیرین معطّر طبیعی), مصرف کدو حلوائی، تخمۀ خام کدو واسه این افراد خوبه.

ایشون گفت: مصرف روغن زیتون طبیعی، یا زیتون خوراکی, خوردن غلّات (گندم، جو، ذرّت، برنج)، سبوسا (سبوس گندم، سبوس جو، سبوس برنج)؛ چون واسه درمان استرس و اضطراب نیاز به ویتامین ۵Bه که در سبوس غلّات هست پس بگیم نون گندم سبوس دار، نون جو سبوس دار، نون برنجی سبوس دار و مغز خام بادام درختی شیرین مصرف کنن. هم اینکه ورزشای مناسب و نرمشای به درد بخور در هوای آزاد حیاط منزل یا پارک واسه افراد دچار استرس به درد بخور است.

.

منبع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *